søndag 8. februar 2009

Endelig oppe med noenlunde stabilt nett her, og bloggen er oppe igjen. Jeg tar utfordringen av juni 2008 fra min kjære svoger og setter opp en liste over mine 5 yndlingslåter akkurat nå. Disse er i tilfeldig rekkefølge.

Den første er gode gamle Cornelis Wreesvijk som alltid har et skjevt blikk på samfunnet. Her representert med Polaren Pär på Socialen (må høres hele)

Neste er fra en periode min svoger gjerne husker bedre en meg; slutten av 70 tallet. Gruppen heter Supertramp og var ganske store en periode. Her representert med låten Breakfast in America fra deres mest solgte album.


Det måtte jo selvsagt en Floyd låt inn her også. Dette er faktisk en låt som ikke er utgitt på annet en bootlegs(jada jada). Den er skrevet av Syd Barret etter han var blitt forholdvis sprø og heter "Scream thy Last Scream"


Jeg følte jeg måtte legge ut noe litt mer rocka og så kidsa ikke tror jeg har blitt soft. Dette er klassikeren Easy Livin med Uriah Heep


Tilslutt en låt jeg hører ganske mye på nå. Det er jo en som alle kjenner men det er bare Clapton som gjør den så bra.


1 kommentar:

Hilde sa...

flott at du er på nett igjen. Har ikkje tid til å høyre alle låtane nett no, men på sikt skal det bli ei ordning på det også.