lørdag 6. oktober 2007

Min dissing av de store norske politiske partiene

Fikk bare så enormt lyst til å slenge masse dritt om de politiske partiene jeg overhodet ikke har noe tro på. (merk: dette gjøres på jobb, så hvis språket skranter er det derfor). Ok la oss starte med ytterste høyere(haha)

FRP:Altså, hva kan man si om dette partiet som er positivt. Jeg er IMOT privatisering, jeg er FOR innvandring i stor grad, jeg er IMOT å bruke oljepenger og betaler SKATT med glede. Det som skal sies om FRP er at de er ærlige. De står for den dritten de slenger, og går inn for å forsvare sitt politiske syn med nebb og klør.
HØYRE: Altså, å privatisere skolene er ille nok, men når man i tillegg utelukkende slenger dritt, uten noen som helst form for konstruktiv løsningsorientert agenda blir jeg lei. Erna Solberg er så utrolig slitsom når hun bare kritiserer. Høyre et et syteparti som jeg bare forbinder med rolleblandende pampete Friele
KRF: Høyreekstrem den ene dagen, neste dag godvenner med kommunistene. KRF representerer statskirken på sitt værste. De er på midten derfor behøver de bare å mene det de som er størst mener. Gasskraftverk er bare et eksempel. I kommunene styrer de både med frp,høyre,arbeiderpartiet og sv. Et typisk svinge med vinden parti. Personlig er dette et av partiene jeg misliker mest, frp er drittsekker, men det vet alle. Krf er blottet for sjel og ideologisk standpunkt og representerer overhodet ikke verdiene jeg forbinder med et kristent ståsted.
VENSTRE: Tullepartiet; de er knøttsmå, men tyter(maser) som bare det. Ingen i verden vet noe om hva de står for, men det er visst noe med miljø også er de veldig uenig med alle andre. Lars Sponheim er forresten favoritt til å få bildet sitt på min dartskive. Makan til smakløs bygdetulling. Grrr
ARBEIDERPARTIET: Altså, se på miljøpolitikken til arbeiderpartiet; det er jo greit med industri,arbeidsplasser og bedrifter osv, men vi ville jo vært innhyllet i konstant smog om dette partiet fikk det som de ville. De var FOR store, og bærer fremdeles preg av det. Gubbekultur, lite innsyn osv. Og jeg kan ikke tilgi Gro for at hun fikk oss snikinnmeldt i EØS. Ja det også, de er for EU. Talentløst.
SP: Når jeg var liten tass på bøgda hjemme, var vi styrt av Sp, dvs av bønder. Det var helt vanlig å bråke rundt med traktorer på 1 mai, de var jo ikke arbeidere må vite. Maken til overlegent cocky styre av en gjeng maktsyke idioter skal du lete lenge etter. "Her kommer et stort prosjekt, endelig en sjanse for meg til å vise MIN makt i bygda". Slik er det i mange kommuner enda. Men jeg liker hun der lederen, hun virker koslig.
SV: Nå tror sikkert alle at jeg skal skrive masse flott om SV, men jeg må si de har skuffet så mye at det toget er gått. Altså, intern krangling absolutt hele tiden. "Ballo, hold munn, Kristin klarer dette her bra alene". Det må være lov å kreve itt struktur. Kamelsluking er vel også noe av det man må forvente, men jeg kan ikke se at SV har fått noe ut av regjeringen så langt. Det er arbeiderpartiet som styrer, og SV taper i miljøkampen og i helsevesenet. Det blir ikke noe satsing, bare små forandringer.
RV: Lite knøtteparti for idealister. De er liksom så sinna, men så er de ikke sinna. Hva er vitsen med å stille til valg hvis man vil ha revolusjon, hvorfor ikke lage revolusjon istedet. Jeg kjenner tonnevis av radikalere som diskuterer samfunn og engasjement, både skeptiske til demokratiet, og demokratiforkjempere, men gjøre noe; nei det må vi ta opp på møtet først, og så glemmer vi det gjerne på festen etterpå.

GUD, det gjorde godt å få ut. Thanks for tuning in people. Blir forhåpentligvis noen kommentarer til dette

5 kommentarer:

Hilde sa...

veit ikkje heilt kva du ville eg skulle sei til dette, men det første spørsmålet som detter ned i hovudet mitt er: kva parti stemte du på i dette valet?

Hilde sa...

kjenner eigentleg ingen trang til å forsvare nokon av partia... klarer liksom aldri å bli heilt på bølgelengde med nokon av dei...

Mrhobol sa...

La oss si at jeg angrer iallefall på hva jeg stemte.

Karianne og Kristian sa...

Hmmm. Ja dette var mye surt oppgulp. En ting er i alle fall sikkert. Det er ikke lett å prøve å gjøre noe i dette landet med så mange "forståsegpåere" i sofakroken, meg selv innkludert. Nei! La oss holde oss til fotball Kjetil. Der har vi i det minst peiling.

Til slutt.... Krf har mange svakheter. Men de står for den politikken som er best for dette landet. Desverre er de ikke alltid like flinke til å få det ut. Da var min "forståsegpåeruttalelse" ferdig for i dag :)
Måtte du angre deg så mye at du stemmer gult neste gang broder.
Heia Norge!

Mrhobol sa...

Gult. Gult er som piss, ikke noe du vil ha noe med å gjøre. Varmt og grisete er det også, kanskje uten at dette kan videreføres. Neste gang stemmer jeg blankt. Da fungerer analogien mye bedre og.(kanskje utenom det der med varmt og grisete)